X
Bel ons nu op 0342 - 49 11 00

Directeur Operations

Onze opdrachtgever is Thuis in Staal in Barneveld. Sinds 2010 maakt, levert en plaatst het bedrijf stalen deuren op maat. Inmiddels hebben zij klanten in heel Nederland. Het gehele proces is in eigen handen. In een eigen showroom kunnen klanten een breed scala aan mogelijkheden bekijken. De stalen deuren worden al jarenlang naar de wensen van de klant op maat gemaakt.


De afgelopen jaren is het bedrijf snel gegroeid naar 12 medewerkers; de verwachting is dat deze groei door zal zetten naar circa 20 medewerkers. De eigenaar/directeur is een ondernemer in hart en nieren, bruist van de ideeën en krijgt energie van klantcontact. Hij beleeft minder plezier aan het aansturen van mensen en processen. Om hem vrij te kunnen maken een creatieve en commerciële rol te vervullen waarin hij nieuwe dingen kan ontwikkelen, zijn wij voor onze opdrachtgever op zoek naar een

DIRECTEUR OPERATIONS (12 -> 20 fte)

design stalen deuren – klantfocus – hands on

Functieomschrijving

Als directeur operations bij Thuis in Staal vervul je een nieuwe rol en ben stuur je alle medewerkers op kantoor, in de showroom en de chef werkplaats aan. Tevens ben je verantwoordelijk voor de planning en het verbeteren, vastleggen en borgen van processen. Samen met de eigenaar/directeur en zijn vrouw vorm je het directieteam.

Je besteedt een groot deel van jouw tijd aan de aansturing van de 12 medewerkers. Thuis in Staal heeft de marketing goed staan. Door o.a. Adwords campagnes is er een continue stroom aan vragen, wensen, eisen en concrete opdrachten van klanten die via email binnenkomt. De showroom wordt veel bezocht, maar kent duidelijk pieken en hele rustige momenten qua aantal klanten. In deze dynamiek creëer jij overzicht, verdeel je de werkzaamheden en bezetting van de showroom. Tevens weet je hier flexibiliteit en tegelijkertijd rust en controle aan toe te voegen. Dit betekent ook dat je doorlopend met de commercieel gedreven directeur afstemt hoe hoog de opdrachten stroom kan zijn. Je vervult hierin richting medewerkers duidelijk de rol van coach en voorbeeld als het gaat om klant- en servicegericht denken en handelen. Je bent een inspirator om de klant het gevoel te geven in het middelpunt te staan. Je stuurt bijvoorbeeld op gastvrijheid, interesse tonen en het geven van tijd, maar ook in het maken van de afweging of je een klant mailt of belt en hoe je dat vervolgens aanpakt.

Daarnaast bewaak je de processen van de opdrachten zodat deze efficiënt en soepel verlopen. Je bent hiervoor eerste aanspreekpunt. Dat betekent dat je medewerkers inplant op werkzaamheden en ook de directeur en zijn vrouw inplant voor klantbezoeken en het bedienen van klanten in de showroom. Hierbij zorg je dat de directeur voldoende ruimte overhoudt om zijn vrije rol in te vullen. Tevens verzorg je de planning van de opdrachten. Een goede verwerking in het CRM/ERP pakket is hierbij een belangrijk aandachtspunt. Ook een gedegen overdracht naar de werkplaats en montage is jouw verantwoordelijkheid. Je stemt hiervoor veel af met de chef werkplaats. Daarnaast bewaak je marges in uren en kosten, doet voor- en nacalculaties, houdt ten allen tijde overzicht over de projecten en zorgt dat deze binnen de afgesproken tijd worden afgerond.

Je bouwt voort op wat er al staat, onderzoekt waar het beter, efficiënter en goedkoper kan en brengt overzicht, structuur en rust in de interne organisatie. Je schept duidelijkheid over functies, verantwoordelijkheden en communicatielijnen en inspireert het team met heldere afspraken. Je stemt externe en interne bedrijfsprocessen op elkaar af zodat deze op elkaar aansluiten en opdrachten gestroomlijnd kunnen worden afgehandeld. Je bent continu alert op mogelijke verbeteringen. Ook op het gebied van automatisering onderzoek je welke oplossingen efficiëntie toevoegen, doe je voorstellen en begeleid je implementatie.

Uiteraard werk je nauw samen met de directeur/eigenaar. Je spart en denkt mee over visie en strategie binnen de organisatie. Vervolgens weet je plannen op pragmatische wijze te vertalen naar haalbare en concrete doelen en ben je verantwoordelijk voor de implementatie en borging binnen de organisatie. Hierbij maak je steeds de afweging tussen commerciële, organisatorische en menselijke belangen.

Functie-eisen

Je hebt een afgeronde HBO opleiding en vergelijkbare werkervaring binnen een organisatie met een productieafdeling en direct klantencontact. Je hebt uitstekende automatiseringskennis en bent woonachtig in de regio. Je bent aantoonbaar geen jobhopper.

Persoonskenmerken

Je bent een krachtige leider die stevig in zijn schoenen staat. Met oog voor ieders toegevoegde waarde ben je in staat een sterk team te creëren, waarin mensen samenwerken, informatie delen en verantwoordelijkheid nemen. Als peoplemanager ben je open, verbindend en duidelijk en een sparringpartner voor organisatorische zaken en persoonlijke ontwikkeling. Je beschikt over het inlevingsvermogen en de stijlflexibiliteit om ontspannen leiding te geven aan uiteenlopende menstypen. Door jouw manier van werken laat je zien waar je voor staat.

Klantgerichtheid staat bij jou hoog in het vaandel. Je hebt hierop een duidelijke visie en weet op motiverende en inspirerende wijze medewerkers hierin mee te krijgen en samen een organisatie neer te zetten waarin de klant een unieke benadering zal ervaren.

Jouw analytisch vermogen stelt je in staat overzicht en samenhang te zien en in korte tijd processen, procedures en werkwijzen te implementeren en verbeteren. Je bent gewend mensen hierbij op een positieve en sturende wijze te betrekken. Organiseren, prioriteiten stellen, overzicht houden, planningen maken en bewaken en daar flexibel op kunnen inspelen is jou op het lijf geschreven. Je kunt snel schakelen, bent proactief en oplossingsgericht.

Interesse

Het volledige werving- en selectietraject wordt verzorgd door Métier.

Mocht je interesse hebben in deze functie en voldoen aan de gestelde eisen, reageer dan zo spoedig mogelijk via onze site www.metier.nl. Voor vragen kun je contact opnemen met Ingobert Veen.